کدام گزینه برای وعده افطار چندان مناسب نیست

کدام مورد برای وعده افطار مناسب نیست

برای وعده افطار کدام گزینه مناسب نیست

کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست:1-سوپ 2-سالاد3-زولبیا بامیه

زولبیا بامیه برای وعده افطار مناسب نیست

سالاد برای وعده افطار مناسب نیست

جواب کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست:زولبیا بامیه

یک متخصص تغذیه با اعلام اینکه زولبیا و بامیه شیرینی مناسبی برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان نیست، خرما را بهترین جایگزین برای آن دانست.

همواره با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، توصیه‌های تغذیه‌ای به روزه داران داده می شود تا این افراد، طعم خوش روزه‌داری را بدون عوارض گوارشی بچشند، چراکه روزه‌داری در طول ساعات طولانی و همراه‌شدن با عواملی مانند نخوردن سحری، مصرف غذاهای چرب و شیرین و یا نوشیدن آب به مقدار زیاد به هنگام افطار، ناراحتی های گوارشی بسیاری را سبب می‌شود.

متخصص تغذیه، با تاکید بر اینکه زولبیا و بامیه شیرینی مناسبی در ایام روزه‌داری نیست، به خبرنگار سینانیوز گفت: «بهترین شیرینی برای سحر و افطار در ماه رمضان خرماست زیرا در عین حال که انرژی بسیار زیادی دارد، مواد قندی آن طبیعی و به اندازه قند معمول است و آسیبی به بدن نمی‌زند.

 

دکتر کشاورز با اشاره به اینکه قند موجود در زولبیا و بامیه بسیار بیشتر از حد طبیعی برای بدن است ادامه داد: «زولبیا و بامیه به هیچ عنوان شیرینی مناسبی برای ماه رمضان نیست و شکر و چربی این شیرینی بسیار بالاست و موجب چاقی می‌شود.

 

به گفته وی خوردن زولبیا و بامیه به عنوان شیرینی ماه رمضان برای افرادی که چربی خون و قند دارند و یا چاق هستند به هیچ وجه مجاز نیست و به افراد دیگر هم توصیه می‌شود از خوردن آن پرهیز کنند.

افرادی که کلسترول دارند هم تنها باید سفیده تخم مرغ را مصرف کنند.

 

برخی افراد هم در طول روز بسیار تشنه می‌شوند.

«این افراد باید به شکلی تغذیه کنند که آب و پروتئین بدن خود را بالا‌تر ببرند.

این افراد باید وعده‌های سبزی و میوه خود را از بعد از افطار تا سحر بیشتر کرده و هنگام سحر نیز سالاد و سبزی بیشتری مصرف کرده و میزان گوشت کمتری بخورند.

 

دکتر کشاورز بر لزوم خوردن سحری تاکید کرد و گفت: «روزه‌داران باید سحری بخورند

حتی اگر غذا نیز نمی‌خورند حتما به میزان کم هم که شده، سحری بخورند.

 

وی در مورد اینکه برخی افراد تمایل دارند وعده سحری خود را مانند صبحانه و به صورت نان و پنیر بخورند توضیح داد: «این مورد اشکالی ندارد و روزه داران می‌توانند به میل خود سحری را مانند صبحانه مصرف کنند و نان، شیر و پنیر وعده غذایی مناسبی است اما ممکن است نمک و شوری پنیر روزه دار را در طول روز تشنه کرده و مشکلاتی را برای او فراهم کند.